Annons:
Etikettmönstersökningar
Läst 2335 ggr
Joie
2012-10-17 16:41

Ny med amigurumis

Hej som jag skrev ovan är jag ganska ny med amigurumis, jag undrar om några här har tips på bra mönster, helst på svenska eller om du har en bra översättning från engelska till svenska. :)

Vart ni köper garn, ögon, stoppning med mera skulle också uppskattas!

Tack på förhand ;)

Annons:
lilla-icka
2012-10-17 16:44
#1

Du kanske vill börja med att kika i vår kategori Hantverk - Mönster

Där hittar du många tips på mönster.

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

lilla-icka
2012-10-17 16:47
#2

Stoppning köper jag från IKEA, jag köper deras kudde GOSA SLÅN och slaktar den för att ta stoppningen (kuddarna kostra endast 12 kr styck)

Virknål hittar du på ex panduro, slöjddetaljer, eller varför inte Tradera. Annars har många matvaruaffärer sådana samt diverse garn (iaf coop)

Ögon e lite svårare, jag har haft turen att beställa från usa med en annan virkare, och de klarar jag mig fortfarande på (använder sällan s-ögon, virkar dem hellre).

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

Joie
2012-10-17 16:48
#3

#1 #2 Okej tack! Det ska jag kolla upp :)

Pialinn
2012-10-17 20:51
#4

Skickade mina kompisar att köpa GOSA SLÅN på Ikea i Sevilla/Spanien,, men de har bytt namn. Här heter de INNER numera. Hade kollat på webben innan.

(Expediten försökte övertala dom att de skulle köpa bättre kuddar, och hon förstod inte att de skulle användas till stoppning. Mina vänner pratar INTE spanska. Skulle velat vara med!!!!)

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

TottsiGirl
2012-10-18 13:12
#5

Mina säkerhetsögon köper jag http://garngalning.blogspot.se/2009/08/garngalning.html

Annars gör jag som dom andra och köper billig ikea kudde och använder som vadd. 

Garn köper ja lite överallt där jag halkar över de mesta. Virknålar och garn kan man ofta fynda till mycket bra priser på loppisar så det rekommenderar jag oxå! :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Upp till toppen
Annons: