Annons:
Etikettmaterial-verktyg-o-tillbehör
Läst 12546 ggr
Linapina
8/22/12, 11:08 AM

Garn Red heart

Hej!
Är det någon som vet var man kan köpa det garnet i södra Sverige? Har läst i gamla inlägg om Eko-hallen och Karlsson. Vet ni om det finns kvar där?
Jag köpte i Ullared men det behöver kompletteras…

Annons:
Jessica Holländare
8/22/12, 2:56 PM
#1

Eko-hallen har massa garn, men jag vet inte vilket märke.. Kan hända att det är red heart, var längesedan jag köpte där..


Anena
8/22/12, 7:09 PM
#2

Eko i Fjälkinge har märket Read Heart, men vilka sorter de har vet jag inte. Har köpt deras effektgarn för att se om jag får till lite hår.

Linapina
8/23/12, 7:02 AM
#3

Tack för hjälpen, då ska jag kolla upp det. En liten utflykt är alltid trevligt :)

nakenkatt
8/23/12, 9:46 AM
#4

Finns det garn i ullared??

Jessica Holländare
8/23/12, 10:05 AM
#5

Ja, Gekås har ett litet lager med mysiga garner. Inget stort utbud direkt men jag har köpt ett gäng där och är nöjd. Glad


TottsiGirl
8/23/12, 10:23 AM
#6

#4 Ja dom har lite saker som #5 säger fast sist ja va där hade dom faktiskt utökat med dubbla hyllor. Första gången jag var där fanns det mest tjockare stickgarner i ull och lite akrylgarn men sist fanns det även bomullsgarn och lite smått och gott :) 

Garnerna finns nere vid hemtextilen.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Annons:
Jessica Holländare
8/23/12, 10:38 AM
#7

Ja just det.. Och billigt var det med. Jag kollar ju bara på de tjocka garnerna för jag får så ont i händer av mindre.. Har fortfarande inte skaffat ergonomiska virknålar.. Tungan ute


TottsiGirl
8/23/12, 10:41 AM
#8

Finns lite bilder på deras blogg.
Sedan kan ju som alltid utbudet ändra sig rätt fort på gekås.
http://gekas.se/entry/hemtextil-pastellfagade-garner

http://gekas.se/entry/hemtextil-antligen-garn-i-varuhuset

http://gekas.se/entry/hemtextil-fynda-garner

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Linapina
8/23/12, 12:15 PM
#9

#7 Visst var det billigt :) Dum som man är köper man dock alltid för lite. För begreppet "för mycket garn" det finns ju bara inte Oskyldig

Det pastellfärgade akrylgarnet var jättemjukt och jag har för mig att det kostade 15 kr för 100 gr.

skepparen
8/24/12, 8:31 AM
#10

Någon som vet vad bomullsgarnet kostar på Gekås? Och vilken grovlek är det?

Jag bor 30 minuter från Ullared, men är aldrig på Gekås. Får nog ta mig en tur dit.

virkelisa
8/24/12, 8:42 AM
#11

har svaga minnen av att sett garnet på stoff och stil i malmö

nakenkatt
8/24/12, 9:44 AM
#12

tack,jättebra hade tänkt mig dit nu i höst faktiskt.Ska nog köpa på mig lite.

Jessica Holländare
8/24/12, 1:48 PM
#13

#10 Tror det kostar 15 kr och är väl till virknål 3 kanske?? Kommer inte ihåg..


Annons:
Bikka1
8/24/12, 2:06 PM
#14

GeKås har hade ett bomullsgarn som heter Miami Kostade 14.95 kr för 50 gr.Köpte färgerna svart lila, mint, lime, o vitt( är inte kritvitt). Tror dom hade effektgarner oxå. Utbudet ändras ju gång från gång.

Jag har för mej att dom hade ett finare bomullsgarn oxå men är inte säker.

Linapina
8/24/12, 2:39 PM
#15

När vi var uppe var det väldigt dåligt med bomullsgarn. Det fanns i stort sett bara akryl. Men det var väldigt varierande tjocklek på det som fanns.

Upp till toppen
Annons: