Annons:
Etikettalster
Läst 3660 ggr
TottsiGirl
4/23/12, 7:36 AM

Jättepandan gör entre

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu äntligen är min jättepanda klar. Jag påbörjade honom för ett bra tag sedan men sen kom det en bokperiod och lite annat i mellan men nu är han klar :)

Han är virkad efter ett mönster från Fiber Doddles. Jag har använt ett garn som heter Soon, ett blandgarn med 60% bomull och 40% Acryl. Garnet har jag handlat hos KinnaGarn. Jag valde detta garnet eftersom det var lite grövre än Tilda som jag brukar använda och jag ville ha en stor rejäl Panda gurumi. Dock blev detta garnet lite väl bra för Panda blev hela 37cm hög när han var klar. Lite tungt garn att jobba i så det kommer nog inte bli något återkommande gurumigarn. Jag fick lite problem med ögonen som fanns i mönstret. Han såg helt skrev ut så jag fick testa mig fram med lite olika ögon. Tillslut blev det filtögon, inte helt nöjd men ändå ok. :)

Fler bilder finns för den som är nyfiken på min blogg

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Annons:
brittas
4/23/12, 7:55 AM
#1

Jättefin :)

AnnicaL
4/23/12, 9:26 AM
#2

Så fin! Och den ser så snäll ut! Tycker ögonen blev jättebra.

[Hjärnans-virvlingar]
4/23/12, 9:26 AM
#3

wow… vilken gurumi, vilket jobb… Skrattande

catlins
4/23/12, 10:10 AM
#4

Jag tycker oxå ögonen blev jättebra med ögonlocken och allt, jättesöt :)

Besök mig gärna på Ronias matte

skepparen
4/23/12, 4:05 PM
#5

Vilken fin panda. Skulle också vilja virka en stor amigurumi, men drar mig för det. Det känns i fingrarna när man virkar i tjockt garn. Ska gå in på din blogg och titta på fler bilder.

TottsiGirl
4/23/12, 5:43 PM
#6

Tack tack :)
Va riktigt kul att få göra en stor gurumi men ja de tar sin tid helt klart, mönstret var inte heller det lättaste alla gånger, de gällde att ha tungan i rätt mun. Inget mönster jag rekommenderar till nybörjare då det skiljde sig en hel del från mönster jag tidigare virkat..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Annons:
[SallysPigge]
4/24/12, 7:56 PM
#7

Tycker den ser jättebra ut med dessa ögon. :-D

Upp till toppen
Annons: