Annons:
Etikettmaterial-verktyg-o-tillbehör
Läst 3704 ggr
Emmamalmstrom
11/14/11, 9:56 PM

Knutar i köpta nystan?

Är det ok när det är knutar på tråden på köpta nystan? Jag har köpt "paris" från drops och nu har jag virkat ca 1/3 av nystanet och det har redan varit 2 knutar (alltså två ändar som knutits ihop). Ska jag gå tillbaka med nystanet eller brukar det vara så?

Annons:
Sweelin
11/15/11, 12:03 AM
#1

Jag har fått det och det gjorde mig sjukt irriterad, fick ju liksom försöka pilla in den i amigurumin, snyggt blev de inte!

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

beccapysslar
11/15/11, 6:01 AM
#2

Det händer många gånger, det görs för att dom inte kan göra hur långa garner som helst så dom skarvar ihop dom. Inte så mycket att göra åt :/

se till bara så att knuten är ordentlig och knyt om det annars. Jag har varit med om att det lossnar och i den senaste nystanet jag köpte så satt dom inte ens ihop.


Pysselkiisen
11/15/11, 8:43 AM
#3

Tyvärr rätt vanligt, jag brukar klippa av knuten och virka som om jag skulle byta färg och sen knyta ihop ändarna på insidan.

 

"Om du alltid gör vad du alltid gjort
så kommer du alltid att ha det som du alltid haft det"

Jag bloggar om pyssel och virkning: Livet som Pysselkiise

Min blogg om livet med fibromyalgi: Me, myself and fibro

Min Fotoblogg: My Nikon and I

- medarbetare på Amigurumi iFokus -

Emmamalmstrom
11/15/11, 8:53 AM
#4

Ok tack. Då vet jag att det hör till!

[SallysPigge]
11/17/11, 4:36 PM
#5

#3 JAg gör som du, vill slippa knutarna.:-)

TottsiGirl
11/18/11, 1:07 PM
#6

Av min faster som stickar väldigt mycket så har jag hört att det tydligen finns någon gammal norm av något slag som säger att ett visst antal knutar är ok, är de fler knutar är det inte ok. Tyvärr kommer jag inte ihåg hur många knutar det var dom räknade med.

Men skulle jag få ett nystan med massa knutar hade jag nog gått tillbaka med det..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Annons:
[Saannis]
11/18/11, 1:26 PM
#7

Senaste nystan som jag gjorde en sjal av bestod närmare 5-6knutar. Det blev inte alls snyggt med tanken på att jag endast virkade luftmaskor och det går inte direkt att dölja hur man än gör.

Skogshumblan
11/20/11, 12:21 AM
#8

Är det bara två hitills och inte blir fler hade jag nog inte brytt mig om det inte syns för mycket i arbetet. Annars hade jag gått till affären och visat upp hur det blir och försökt lösa det hela genom att antingen få nytt nystan eller pengar tillbaka. Prova att mejla tillverkaren och fråga vad de anser om affären inte är villig att ersätta dig.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[LoisLane66]
11/20/11, 10:51 AM
#9

Jag har bara råkat ut för det ett par gånger genonm de år jag har hållt på med vikrning och stickning. Så jag undrar hur vanligt det är egentligen?

Tex Tilda garnet har det aldrig hänt med.

// Lotta

NinaStarck
11/23/11, 3:14 PM
#10

Har än så länge bara råkat ut för det i just Paris-garner och då har jag virkat/stickat i många olika :)

[SallysPigge]
11/23/11, 6:10 PM
#11

Igår fick jag med 3 knutar i samma nystan, aldrig hänt förut ….

beccapysslar
11/23/11, 8:15 PM
#12

För någon dag sen fick jag ett nystan utan knutar, låter bra förutom att det BORDE ha varit en knut x)

Skulle dra ut garnet innifrån och då ramlande en klump garn ut.


hus-musen
11/25/11, 7:12 PM
#13

Var med om det nu med mitt stella-garn, 3 knutar :(

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
Amigurumigalningen
11/25/11, 7:22 PM
#14

Jag har varit med om det i Svarta Fårets "Maja" Sjukt irriterande, men eftersom jag stickar en halsduk, ganska hårt, så det märks inte. Men jag tycker det är dåligt att de inte kan skarva ihop ändarna bättre än att bara knyta den. Jag har inte stött på detta när jag virkat amigurumi, men har precis fått hem ett nystan Drops "Paris"och jag hoppas verkligen inte det är fula knutar i det!

Marieki
11/27/11, 3:29 PM
#15

Er det mange knuter på samme nøstet så ville jeg absolutt gått tilbake med nøstet og byttet/klaget.. Det skal IKKE være knuter i garnet har jeg fått beskjed om i butikken jeg kjøper garn.

Jeg har forresten også opplevd det ofte med drops paris sitt…. Ikke sett det på så mange andre nøster!

Bloggen min:  ~Marieki~

pkarin
11/27/11, 10:45 PM
#16

I den affären jag brukar handla i så säger hon att i regel är det fler knutar på ett billigare garn än ett dyrare.

Jag blir alltid irrriterad på knutar, men vet att de kommer, men är garnet dyrt så brukar jag klaga. Men andra saker kan också hända. Sist jag klagade var på ett garn då jag blev svart om fingrarna när jag stickade, jag fick byta helt. Leverantören sa att det kunde bli så men att det inte färgar av sig sen. Ville inte jag chansa…..Obestämd

Upp till toppen
Annons: