Annons:
Etikettinspiration
Läst 4425 ggr
Mauo
10/9/11, 10:13 PM

Virka Tag

Hallå!

Jag ska till ut och resa en längre tid, och kom på en rolig idee att utforma en personlig tag som jag kan virka och ge bort till folk jag träffar på vägen.

Så gärna nåt som man kan virka fort och som kräver så lite trixande som möjligt (typ garnbyte, nål och tråd, brodyr osv.)

Och jag råkar veta att det finns en hel HÖG med kreativa duktiga människor här så jag hoppades på att någon kunde ge mig nåt tips?

Gärna nån snygg detalj på så ja kan imponera lite med mina virk-kunskaper, men inget nödvändigt ^^

Annons:
dagenskreativa
10/9/11, 10:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Kanske en fågel eftersom att du förflyttar dig runt till olika platser? Har ett mönster på "Fågel på tråd" i min blogg, du kan ju bara göra fågeln & bara brodera ögon & näbb:) Trevlig resa!

Mauo
10/9/11, 10:41 PM
#2

#1

Gud vad fin :) Men i och med att jag vill ha så lite material att släpa på som möjligt måste det nog vara lite enklare..

Däremot var ja inne och kikade på din blogg och jag älskade smyckespåsen! Så kan man ju lägga i nåt personligt till varje person^^

Var det något du virkade själv eller från mönster? om man får fråga^^

Nå tips om ja ska ge mig på att frivirka?

dagenskreativa
10/9/11, 10:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Mönstret till påsen hittar du här

Mauo
10/9/11, 10:57 PM
#4

#3 Tack :)

Tar hemskt gärna emot fler förslag! :)

dagenskreativa
10/9/11, 11:12 PM
#5

En virkad fjäril eller ett lyckoklöver kanske? Eller en liten blomma?

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Mauo
10/11/11, 1:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ok har funderat mer, och jag skulle nästan föredra att de vart en riktig tag.. den kan vara rund, men helst platt, men nåt som får den att sticka ut..

En sån tag, fast virkad, med nån typ av dekoration?

Jag har noll ideer! Alla tankar och förslag hjälper!

Upp till toppen
Annons: