12. Mönster Läst 6484 ggr

virka babykläder?

Olästa | Bevaka | Bokmärk

letar på nätet efter gratis mönster på babykläder som ska virkas, inte stickas... hittar inget dock, någon som kan hjälpa mig att leta? eller vet någon sida?

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Det är inte helt enkelt.. Jag hade ett bokmärke i min samling. Virkat

Den är dock på engelska. Har du kollat på biblioteket, där kan man hitta mycket. ;)

http://www.garnstudio.com/lang/se/search.php

Här finns en del! Sök på virkat och på baby så kommer en del upp.

Det är väldigt svårt att hitta, men det finns. Garnstudio har lite iaf.

Baby

Kom på en sak till, har du kollat in Drops Design?

De har ju en massa gratis mönster, jag har använt några av deras stickmönster. Har använt annat garn än vad de anger, fick hjälp i garnaffären att hitta passande garn.

Lycka till!

kolla på Tradera, det finns alltid lite mönster där på babykläder som ska virkas. Jag köpte i förra veckan mönster på en kofta och mössa till baby.

jag hittade till drop design förut men fattade inte att en del av mönstrena var för virkning. lysande!

skulle någon kunna hjälpa mig att översätta det första engelska mönstret?

Kollade en sväng på tradera men det fanns inget nu som var fint.

tack så jätte mycket för hjälpen, hittar ni mer så släng in det här :D

Linn

Oj, min länkning blev gick ju inte till baby-kläderna...Förvånad Men Aklejalotte la ju in den sen. Glad Vilket är på engelska? Såg att i artiklarna här så finns en artikel som handlar om att översätta från eng till sv. Kanske inte så mkt till hjälp men jag har själv aldrig virkat t eng mönster.

Hej Linn

Har du kollat crochet patterncentral, skickar en länk

god fortsättning

Kolla också in Mönsterarkivet där finns en del till baby, har dock inte kollat hur mycket som var virkat.

Skrattande Ni är ju helt underbara! tack så jätte mycket, har ju massor att gå igenom nu!

Linn

Hej!

Är själv medlem på Ravelry och kan rekommenderar även dig att bli det. Finns en del fina mönster på virkade barnkläder mm att hitta. Dock är sidan på engelska och man kan ibland hitta mönster på svenska annars är det mest engelska som gäller.

För att kunna klicka på den här länken behöver du som sagt göra ett konto.

Lycka till!

Jag blev inspirerad av denna tråden och sitter nu och "hittar på" en liten babykofta i rosa. (medans jag virkar) Om detta går bra så kommer jag säkerligen virka en hel del babykläder. Det är ju hur kul som helst att virka Skrattande

Hittade ytterligare en sida med babykläder. Kanske är något?

Se länk här.

Blir sugen på att virka till bebisar nu jag också. Jag ska bli moster igen vid midsommar så jag har tid att göra lite saker.

Kläder väntar jag nog med tills det är fött, för de har tre pojkar innan och blir det en flicka ska jag och den övriga släkten dränka dem i flicksaker.

Har även en kompis som blir mamma i mars, hoppas hon får en pojke för hon har tre flickor sen tidigare. Tänkte virka några bilar till henne

jag skulle köpa garn för att göra en av drops babyfiltar idag men det fanns inte tillräckligt. kan inte bestämma mig för jag ska virka mer....

Linn

Linn, nu har jag virkat och krokat klart en liten babykofta. Eller ja jag ska ju ha knappar i den också det ska jag köpa så fort jag hittar små blommor i vitt.

Har inget mönster, utan den är gjord helt på frihand. Det blev en del upprepningar i början, men nu har jag fått blodad tand och sitter och krokar en liten babytröja till kille nu i grått och blått Skrattande

Virkar också små tossor/strumpor till barn. Dessa är 16 cm så de är ju för stora för nyfödda Glad men går att virka i vilken storlek som helst.

Vad duktig du är, jättefint

#18 Tack Glad 

Jag har inga egna barn men virkar lite till försäljning bara för att det är kul.

promenixan, om du kan få skrivit ner mönstret hade det vart jätte roligt att prova själv! :D jätte fina blev de, vill gärna prova att virka de små sockarna.

Linn

jag har haft ett mönster från denna sida som inspiration:

rulla ner en bit så hittar du sockorna.

#21 jag fick det till att de skulle virkas ihop?... alltså, efter att man virkat runt ett tag och det blivit en fot så ska man platta till den och virka ihop sidorna så att man inte kan stoppa in någon fot längre utan bara får något platt...? har jag snurrat till det ordentligt eller ska det vara så?

Linn

När du virkat runt ett tag, typ fram till ankeln, så börjar du virka fram och tillbaks på hälften av dina fm.

Virka så långt som du behöver för att få rum med hälen. Vik nu ihop den delen och virka samman den i kortändan.

Efter det kan du virka några varv som blir strumphalsen.

Hoppas att du förstår min förklaring Glad

#23 tack så mycket, ja, jag förstod! :D

Linn

Här är exempel på vad jag virkat nu. En babykofta med matchande mössa...

Ska ha tag i knappar, men vet inte var det finns söta. Någon som vet?

Och här en liten marmorerad tröja

Sådana söta plagg du virkar! :D

Linn

Tack Linn Glad bra att du skrev denna tråd så att jag fick idéen att börja virka dessa små söta plagg, det är det roligaste jag gjort på länge.

hihi, så lite så. jag väntar på garn för att börja sticka en filt jag.

Linn

Söta kläder! :) Jag gillar också att virka till baby trots att vi inte har barn själva, kanske en signal om att det är dags snart? Tungan ute

Själv hittade jag söta och ganska billiga knappar på:

Stoff och Stil

Klicka vidare på de olika kategorierna så kommer det upp lite olika knappar. Själv kunde jag besöka deras butik och där finns ännu mer att välja på.

Stoff och Stil har förresten ögon och nosar också till amigurumis:

Ögon och nosar

Ganska stora storlekar bara, vilket är lite synd.

Hej nettanberglund

Tack för länken, det vara jättefina knappar där.
Det är kanske dags för dig att starta upp babyproduktionen Glad 

(men för mig har tåget redan gått.)

Men det finns ju massor av barn i världen Skrattande

#32 i vanliga affärer som säljer garn brukar även ha knappar till plaggen man stickar. Där jag bor har vi två affärer som säljer både garn o knappar och jag bor i ett samhälle på ca 5000 invånare.

... men den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus. Det är gratis och tar bara en minut.

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 200 sajter.

Mer i: 12. Mönster

• Övsersättning?

Någon som kan hjälpa mig översätta detta mönster?  

» Till diskussionen
  • VirknålensHemlighets Gratismönster

Har på min blogg hittills lagt upp ett antal gratismönster, och fler kommer det att bli. Kommer att lägga ut länkar direkt blogginläggen med  dessa mönster här, s...

» Till diskussionen
  • Översättning amerikanska till svenska

Jag har ju äntligen fått tag på mina illermönster. Ska nu försöka översätta dessa men det går inte så bra. Har försökt med hjälp av ordlistan här men det var myck...

» Till diskussionen
  • Gratismönster på bil?

Ja, som rubriken säger så är jag ute efter ett bra mönster, helst gratis, på en bil. Har många små barn i bekantskapskretsen att virka till men hittar inget bilmö...

» Till diskussionen
  • Virka gallerfilt?

Är sugen på att försöka mig på att virka en gallerfilt till min kommande bebis, men har tidigare bara virkat amigurumis runt runt liksom, så tips, mönster eller l...

» Till diskussionen
Skriv inlägg Sök på sajten

Senaste inläggen

Äldre inlägg »

Aktuellt just nu

Amigurumisar - alster

Amigurumisar - mönster på virkade

Amigurumisar - mönster på stickade

Amigurumisar - mönster på krokade

Rutor - virkade

Rutor - stickade

Rutor - krokade