Annons:
Etikettmönstersökningar
Läst 8872 ggr
[aammE]
1/9/10, 2:01 AM

Marsvin?

Finns det någon som har ett GRATIS mönster på marsvin? Min sökfunktion spökar så jag kan tyvärr inte söka. Obestämd

Annons:
Aviendha
1/9/10, 3:30 AM
#1

Åh.. Jag sprang på ett marsvinsmönster igår när jag letade annat.. Minns inte alls vart tyvärr, men det kan ha vart ett betalmönster, är osäker. Minns dock att mönsret var riktigt bra, "verklighetstroget" men ruskigt sött! Kan det ha vart på planetjune?

[aammE]
1/9/10, 3:12 PM
#2

#1 Jag tror jag vet vilket du menar, funderar på att köpa det om jag inte hittar ett gratis.

Casiopeia
1/9/10, 5:34 PM
#3

Det här?

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Aviendha
1/9/10, 7:03 PM
#4

Ja, det var det jag tänkte på iaf :) Tycker det är så bedårande!

[aammE]
1/9/10, 7:44 PM
#5

#3 Ja, det var det jag tänkte på.

[Millasew]
1/9/10, 9:16 PM
#6

Åh, tack för att du ställde frågan, och tack för svaret! Har tänkt leta efter ett marsvinsmönster, eftersom dottern har två små "pipisar"… Får nog investera i ett sådant mönster! Glad

Annons:
lilla-icka
1/10/10, 11:48 AM
#7

På "deviantart" finns ett mönster på en liten hamster - helt gratis, och jag tycker då (om man väljer rätt färger) att den ser ut som en "riktig" hamster…

Om du vill hitta det själv så gå in på deras sida och sök på amigurumi hamster så kommer det upp (som den första för mig) Hamster Amigurumi plus pattern heter "länken" iaf.

Söker du förresten bara på amigurumi får du många uppslag till både det ena och det andre.. (Dock inte mönster på alla).

Häls. lilla-icka

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

[aammE]
1/11/10, 1:36 AM
#8

#7 Det är ganska stor skillnad på hamster och marsvin, men tack i alla fall! Glad

lilla-icka
1/11/10, 1:17 PM
#9

Förvirringen var nog stor när jag läste Skäms

Häls. lilla-icka

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

nakenkatt
8/16/12, 10:03 AM
#10

synd,på engelska förstås.

TottsiGirl
8/16/12, 10:10 AM
#11

På Ravelry (kräver registrering som är gratis) finns flera mönster på marsvin både gratis och de som kostar pengar. Men de är oxå på engelska. Men samtidigt så är det inte så svårt att virka på engelska heller, finns en jättebra översättninglista här på amigurumi.ifokus som man kan få massa hjälp av.

Ett virkat köpemarsvin
http://www.ravelry.com/patterns/library/fuzzy-guinea-pig

Ett stickat marsvin
http://www.ravelry.com/patterns/library/toy-guinea-pig

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Jessica Holländare
8/16/12, 10:32 PM
#12

Är det någon som har en sån bra översättning för stickning som det finns för virkning här? Det stickade marsvinet var ju underbart!!! Kyss Men jag fattar inte ett skvatt… Rynkar på näsan


TottsiGirl
8/17/12, 7:30 AM
#13

Garnstudio har en översättningslista. 
http://www.garnstudio.com/lang/se/ordliste.php?list=seendenl

Jag brukar även köra på youtube när ja virkar/stickar på engelska. Brukar finnas kalasbra instruktionsvideos där :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Annons:
Jessica Holländare
8/17/12, 5:08 PM
#14

Tack snälla du!! Skrattande


[EllenAlicia]
8/17/12, 7:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

kankse inte hjälper men här har jag gjort nåra utan mönster.. gud va de är svåra och göra tycker jag :)

Jessica Holländare
8/18/12, 3:11 AM
#16

Edling - Vad söta! Glad

Det roliga är att tråden är typ två år gammal! Tungan ute


[EllenAlicia]
8/18/12, 11:17 AM
#17

#16 , tycker inte den minsta ser ut som ett marsvin :P haha x) va gammal :)

Jessica Holländare
8/18/12, 10:06 PM
#18

Det är väl en blandras mellan marsvin och hamster! *hihihi* Jag tyckte dom var gulliga i alla fall, det är väl det som räknas?! Tungan ute


[EllenAlicia]
8/18/12, 10:17 PM
#19

haha ja :)

nakenkatt
8/24/12, 10:06 AM
#20

jättesöta och bra gjorda de ser visst ut som små marsvin.Skulle vara glad om jag kunde virka så fint utan mönster.

Annons:
[EllenAlicia]
8/24/12, 3:37 PM
#21

#20 Oskyldig

Upp till toppen
Annons: